Pilski Okręgowy Związek Żeglarski

Bezpieczeństwo

Ostatnie regaty pokazały, że nie do końca dbamy o bezpieczeństwo własne i naszego okrętu. Problemem staje się niezatapialność naszych łodzi. 

Przypominamy, że warunkiem dopuszczenia jest niezatapialność, określona w przepisach dla danych klas.

Nie zachowanie niezatapialności może skutkować złożeniem protestu.

 

10330414 603488919767666 3553895491919525154 n 5441310544774 603488703101021 1594705674051063883 n d18e7

 

Dla kasy omega niezatapialność wygląda następująco:

http://klasaomega.pl/wp-content/uploads/2013/03/STANDARD-2013-2017.pdf

13.1 Łódka musi posiadać zbiorniki wypornościowe o całkowitej objętości nie mniejszej niż 0,6 m3.
Po przewróceniu się łódki zbiorniki wypornościowe mają za zadanie utrzymanie pływalności masy
własnej łódki i załogi.
13.2. Za zbiorniki wypornościowe uznaje się:
- szczelnie zamknięte przestrzenie konstrukcji łodzi,
- przekładkę konstrukcyjną laminatu,
- dno podwójne i burty jeśli ich konstrukcja pozostaje szczelna
- inne zbiorniki powietrzne związane z konstrukcją, zapewniające szczelność po wywróceniu się
łodzi.