Pilski OZŻ

Oficjalna strona Pilskiego OZŻ zrzeszającego kluby z dawnego Pilskiego.

Kalendarz

Poprzedni miesiąc Czerwiec 2023 Następny miesiąc
P W Ś C Pt S N
week 22 1 2 3 4
week 23 5 6 7 8 9 10 11
week 24 12 13 14 15 16 17 18
week 25 19 20 21 22 23 24 25
week 26 26 27 28 29 30

29 stycznia 2015 roku odbyło posiedzenie Zarządu Pilskiego OZŻ.

 

Posiedzenie przebiegało planowo. Pierwszą część zdominowały sprawy finansowe. W skrócie – wynik finansowy jest dobry, nie posiadamy długów a bilans jest dodatni z zapasem wystarczającym na zrealizowanie planu działania na rok 2015. W związku z tym punkty obrad od 1 do 3 przebiegały w atmosferze słuchania księgowego. Następnie przyjęto plan pracy Zarządu Pilskiego OZŻ, przyjęto cennik z niewielkimi zmianami, oraz przyjęto plan finansowy na nadchodzący rok. Przy tej okazji dyskutowano chwilę nad techniczną stroną zorganizowania XXXIX Otwartych Mistrzostw Pilskiego OZŻ. Jest kilka propozycji na zmniejszenie kosztów i podniesienie atrakcyjności.

Kolejnym punktem było przyjęcie terminarza. Zaczynamy tradycyjnie już chyba II regatami o puchar Gmin Partnerskich 9 maja na Bytyniu i kończymy sezon również na Bytyniu ale 27 września. Jest kilka regat jubileuszowych w tym roku, a są to jubileusze XXV – Regaty AKŻ w czerwcu, XXV Piwne i XXV Kliwrowskie. Terminarz na stronie zostanie umieszczony po uprawomocnienie się. W terminarzu przyjęto również rejsy na s/y Śniadecki, aczkolwiek stoją one pod wielkim zapytaniem. Zmiana dyrekcji w Górkach Zachodnich powoduje pewne perturbacje i czekamy na ich wyjaśnienie. Mamy nadzieję że niedługo zamieścimy obowiązujący plan rejsów. Nadmienić trzeba, iż do tej pory Śniadecki był wykorzystywany w ramach umowy z AWS w 100% ( z przysługujących 30 dni wykorzystano 30 ).

Kolejnym omawianym problemem jest baza szkoleniowa w Próchnówku. Problemem jest zarządzanie bazą od maja do września i ponoszenie kosztów z tym związanych (w okresach kiedy nie są prowadzone tam żadne obozy – biwaki – czyli baza nie jest wynajęta). Trzeba na bieżąco prowadzić remonty pomostów, koszenie trawa, zorganizować wywóz śmieci itd. Powstała propozycja oddani jej w zarządzanie. Komandorwie /Prezesi klubów zostaną poinformowani oficjalnym pismem z POZŻ o warunkach / wymaganiach. Baza jednakże pozostaje nadal do użytkowania przez żeglarzy na obecnych warunkach. Podjęte kroki mają na celu zmniejszenie obciążenia finansowego POZŻ z jednoczesnym zapewnieniem bieżącej opieki i serwisu. Do tej pory serwisowanie pomostów czy koszenie trawy wymagało zorganizowania celowego wyjazdu.

W części dyskusji wniosków oberwało się sędziom, organizatorom regat oraz nieobecnym uczestnikom. Prezes zwrócił uwagę na konieczność zwrócenia większej uwagi na formułę Fair-play.

Niedopuszczalne jest, że po kolizji jeden z uczestników odpycha drugiego uczestnika kolizji i bez udzielenia pomocy kontynuuje, mimo tego że drugi uczestnik ewidentnie potrzebuje pomocy ( widoczna utracona niezatapialność jachtu, załoga w wodzie bez kamizelek). Niedopuszczalne jest również, że uczestnicy regat zamiast złożyć rzeczowy protest na konkretną załogę / załogi chodzą między uczestnikami i narzekają no inną załogę, innych uczestników, organizatorów. Problemy regat czy biegów powinny zostać rozwiązane w przepisowy sposób i nie powinny burzyć przyjacielskiej atmosfery.
Została również zwrócona uwaga na ciągły „wyścig” zbrojeń, w efekcie którego walczą zwykle 3-4 załogi w danej klasie, a pozostali uczestnicy dysponujący leniwszym sprzętem nie mają szans na podjęcie rywalizacji. Zaproponowano wprowadzenia dodatkowych utrudnień sprawnościowych, tak żeby nie tylko żegluga na wiatr – z wiatrem decydowała o wygranej ( może coś z manewrówki na zakończenie biegu – pływanie na wstecznym, zacumowanie do boi).

Podjęto również temat bezpieczeństwa jachtów dopuszczanych do regat. Wyposażenie ich w wymagane środki bezpieczeństwa oraz zapewnienie pływalnośći. W jednych z regat brały udział jachty, które po wywrotce nie spełniały wymogów niezatapialność. Takie sytuacje nie mogą mieć miejsca w przyszłości. Będą prowadzone pod tym kątem rozmowy z organizatorami regat jak i Sędziami regatowymi.

Poruszono również sprawę ograniczenia akwenów Bytynia do uprawia żeglarstwa. Są prowadzone rozmowy z RDOŚ w Szczecinie. Pojawiają się przyjazne żeglarstwu sygnały. Prawdopodobnie przy zachowaniu dotychczasowej dyscypliny żeglarskiej obostrzenia zostaną w znacznej części zniesionej. Wejścia do akwenów zamkniętych zostaną przez nas oznakowane, zgodnie locją. Pozostanie tylko informować okazjonalnych żeglarzy i turystów o istniejących ograniczeniach żeglownych. No i oczywiście reagować w przypadku naruszenia tych zasad.

W nawiązaniu do tego co napisało się wyżej, należy optymistycznie patrzeć w nadchodzący sezon żeglarski i do zobaczenia na pierwszych regatach już w maju na Bytyniu.

Zaloguj

Pilski Okręgowy Związek Zeglarski
ul. Sikorskiego 41/6 64-980 Trzcianka tel. 604 603 174